HDM

Der Volkswirt und Maschinenbauer Hans Dieter Maier (Techn. Diplom-Volkswirt) vereinigt profunde fachspezifische, funktions- und branchenübergreifende sowie umfangreiche pädagogische und didaktische Erfahrung in einer Person. Seine Studenten nennen ihn aufgrund seiner Produktinnovation bei Danone „Vater der Fruchtzwerge“.

Seine berufliche Praxis absolviert HDM in schwierigen Märkten: Bei Procter & Gamble (12 Jahre) und BSN/Gervais Danone (6 Jahre) war er in zunehmender Verantwortung Cost Accountant, Verkäufer, Finanz-Manager für die Konsolidierung europäischer Tochtergesellschaften, Strategischer Planer, Brand-Manager und Marketing-Direktor.

Als Begründer der modernen BAW (Bayerische Akademie für Werbung und Marketing) und Gastdozent der Universität München bildet er mehr als ein Jahrzehnt lang begehrten Management-Nachwuchs aus. Für die praxisnahe Lehre entwickelt HDM neue Studien, z. B. den Marketingwirt. Deren Struktur ist immer der „Managementprozess des Marketing nach H. D. Maier“ mit dem „Herzstück“ strategische Positionierung für die erfolgreiche Bearbeitung wirtschaftlicher und gesellschaftlicher Aufgaben.

HDM studierte Volkswirtschaft und Maschinenbau an der Technischen Universität Karlsruhe, war 1. AStA-Vorsitzender und Vorstand Studentenwerk e. V.. Berufsbegleitend besuchte er INSEAD/CEDEP in Fontainebleau/Frankreich sowie Harvard Business Seminare.

Heute ist HDM Seminarveranstalter, Berater 
und Coach für Marketing, Produkt-Management, Kommunikation und Verkauf.

Auszeichnungen: Träger des Verdienstkreuzes am Bande des Verdienstordens der Bundesrepublik Deutschland; Preisträger des Euro Crystal Globe des Europäischen Wirtschaftsinstituts EWI; Ehren-Präsident der Konferenz der Akademien für Kommunikation, Marketing, Medien e. V..

Curriculum Vitae in English

Hans Dieter Maier is one of the leading consultants and advisers for product management, marketing and sale in the German-language area. He is also president and lecturer of the conference of the academies for communication, marketing and media – the union of leading practice academies.

H. D. Maier receives his highly structured and functionally connected know-how in marketing, advertising, sale and controlling from competition-like, especially challenging markets. In his occupational stations Procter & Gamble (controlling, forecasting, strategic planning, sale, Brand Management) and BSN/Danone (marketing director, e. g. development and introduction of the cult product „Fruchtzwerge“) the systematic bearings at the market have business priority.

As consultant and coach with technical background – he is both engineer and economist of the Technical University Karlsruhe – H. D. Maier concentrates his work on the especially important „technical“ industries.

Simultaneously, he develops the Bavarian academy for communications and marketing (BAW), together with over 300 lecturers, into the most renowned practice academy. Here, groups of students annually develop strategies and concepts for more than 40 customers of all industries.

Here, H. D. Maier connects his widespread practice know-how from different functions with the perception out of the own professional development in Fontainebleau/France (INSEAD/CEDEP) and at Harvard business seminars. In 2004 he starts the first permanent German-language marketing forum in the internet.

H. D. Maier represents an extremely cross-linked marketing which is consistently strategic and goal-oriented to all its instruments, particularly also to the further key functions of the very company. In the core of his work as a consultant and a teacher stands the „management process of marketing“, stringently developed and to be applied for daily practice. Today it is in modern companies and their product management the indispensable connection between market and clients on the one side and top management on the other.

The work of H. D. Maier was appreciated by important awards. Above all through the conferment of the Federal Cross of Merit as well as the Euro Crystal Globe of the International European Economic Institute EWI.

Beurteilung von HDMs Marketing- und Management-Seminaren

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Marketing-eBook: https://itunes.apple.com/de/artist/hans-dieter-maier/id639990785?mt=11